ZDROWIE

KOTLETY Z BAKŁAŻANA – PYSZNA I ZDROWA ALTERNATYWA DLA NIEDZIELNEGO SCHABOWEGO

Co macie dziś na obiad, Kochani? Ze względu na to, że jest niedziela, domyślam się, że w większości polskich domów prym wiedzie schabowy 🙂

Chcę Wam dziś zaproponować coś znacznie zdrowszego od schabowego, co jest zarazem naprawdę pyszne!!! Jak mówi sam tytuł wpisu – chodzi o kotlety z bakłażana.

Dlaczego bakłażan? Bo to dobre źródło potasu, wapnia, magnezu i fosforu oraz kilku witamin. W 90% składa się z wody, więc jest niezwykle niskokaloryczny, a do tego bogaty w błonnik. Warto go jeść z fioletową skórką, gdyż zawarte w niej związki fenolowe mają dobroczynny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Bakłażan zwalcza wolne rodniki opóźniając tym samym procesy starzenia. Działa na organizm oczyszczająco i odtruwająco, wspomaga usuwanie nadmiaru wody oraz toksyn i innych szkodliwych substancji przemiany materii. Poprawia wzrok, korzystnie wpływa na mózg usprawniając pamięć i wzmacnia układ sercowo – naczyniowy, więc jedząc go regularnie można wzmocnić serce.

Czy zdawaliście sobie sprawę z tego, że coś tak wspaniałego macie w zasięgu ręki?

Postanowiłam wykorzystać okazję, że przygotowuję właśnie dziś kotlety z bakłażana na obiad i zrobiłam specjalnie dla Was kilka fotek.

Oto, co nam będzie potrzebne do wykonania:

  1. Umyty bakłażan ze skórką pokrojony w plasterki, najlepiej pod dużym ukosem, bo wtedy są większe. Grubość plasterków dowolna, ale im cieńsze, tym bardziej chrupiące i moim zdaniem smaczniejsze.
  2. Mąka kukurydziana lub orkiszowa (na zdjęciu obie). Oczywiście zwykła biała mąka pszenna też się nadaje do przepisu, ale ja przywiązuję dużą wagę do zdrowego odżywiania, dlatego jej unikam i nie kupuję mniej więcej od 20 lat. Zawsze używam albo kukurydzianej ekologicznej (bo zwykła kukurydza jest genetycznie modyfikowana), albo pełnoziarnistej orkiszowej o symbolu 2000, gdyż orkisz jest uzdrawiającym zbożem z dużą zawartością cennych składników. Zwróćcie uwagę jaki brązowy kolor ma mąka pełnoziarnista – to co nadaje ten kolor jest dla nas najbardziej wartościowe, a mąka biała jest pozbawiona tych wszystkich wspaniałości. Otręby z mnóstwem witamin i mikroelementów są odsiewane z mąki i dodawane do korytka zwierząt, a cała bezwartościowa pozostałość wędruje dla ludzi. Im bardziej biała mąka, tym bardziej przesiana i pozbawiona wartości odżywczych. Dlatego zwracajcie uwagę na rodzaj mąki, jeśli chcecie świadomie zadbać o swoje zdrowie.
  3. Jajko do którego dodajemy troszkę soli, najlepiej himalajskiej – im bardziej ma intensywny różowy kolor, tym więcej cennych wartości w sobie zawiera. Zwracajcie uwagę na stempelek na jajkach – dobrze, jeśli na początku jest zero, które oznacza chów ekologiczny, ewentualnie jedynka, która oznacza jajka pochodzące z wolnego wybiegu. Jajko z solą mieszamy widelcem. Nie radzę solić osobno samych bakłażanów, bo puszczą sok i staną się gorzkie. Lepiej je dosolić, gdy są już usmażone na patelni, oczywiście tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba.
  4. Olej kokosowy. Dlaczego kokosowy? Bo jest to jeden z najzdrowszych olejów do smażenia. Wybierając odpowiedni rodzaj tłuszczu, niwelujemy niekorzystne właściwości potraw smażonych. Olej rzepakowy też się nadaje do smażenia, ale coraz częściej jest niestety modyfikowany genetycznie.

A TERAZ. . . PRZECHODZIMY DO NAJWAŻNIEJSZEGO, TJ. DO WYKONANIA:

Plasterki bakłażana obtaczamy w jajku, a następnie w mące i smażymy na rozgrzanym oleju kokosowym. Wyjmujemy na wyłożony papierem talerz, aby się pozbyć nadmiaru tłuszczu.

Tak wygląda gotowe dzieło:

Bakłażany obtaczane w mące kukurydzianej są jaśniejsze i moim zdaniem chyba smaczniejsze, a do tego bezglutenowe, co ma duże znaczenie dla wielu osób będących na diecie.

A tu cały pyszny, zdrowy obiadek:

Jeśli zdecydujesz się na zrobienie takich bakłażanowych kotletów, to daj znać w komentarzu czy Ci smakowały. Ja je uwielbiam ! Mniam, mniam…. Życzę Wam miłej i udanej niedzieli, a sobie SMACZNEGO ! 🙂

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *